-
Záručná
doba je stanovená na 24 mesiacov a začína plynúť od dátumu
prevzatia tovaru alebo služby kupujúcim.
-
Ak
je na predanom tovare, jeho obale alebo v návode k nemu priloženom
vyznačená iná lehota na použitie, neskončí sa záručná doba
pred uplynutím tejto lehoty.
-
Pri
tovare predávanom za nižšiu cenu z dôvodu jeho vady je záručná
doba stanovená na 24 mesiacov, pričom zo záruky sú vyňaté
vady, pre ktoré bol tovar za nižšiu cenu predaný.
-
Pri
predaji použitého tovaru je záručná doba stanovená na 12
mesiacov.
-
Ak
nejde o veci, ktoré sa rýchlo kazia, alebo o použité veci,
zodpovedá predávajúci za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí v
záručnej dobe.
-
Predávajúci
môže poskytnúť záruku aj nad rozsah uvedenej záručnej doby.
Podmienky jej poskytnutia a rozsah musí byť uvedený na doklade o
predaji alebo na záručnom liste.
-
Do
záručnej doby sa nepočíta doba medzi dňom, kedy kupujúci
uplatnil svoje právo zo zodpovednosti za vady a dňom, od ktorého
si bol kupujúci povinný tovar po skončení jeho opravy alebo
ukončenia reklamačného konania prevziať.
-
Predávajúci
prijíma reklamáciu vo všetkých svojich prevádzkach,
prostredníctvom poverených zamestnancov alebo prostredníctvom
vedúcich zamestnancov prevádzok. Výnimku z tohto ustanovenia
tvoria reklamácie v prípade doručenia tovaru zásielkou, kedy
vzhľadom na poskytovanú službu prijíma predávajúci reklamáciu
na adrese uvedenej na sprievodnom doklade k zásielke.
-
Ak
nemôže predávajúci vybaviť reklamáciu ihneď, vydá kupujúcemu
písomné potvrdenie o prevzatí reklamácie ( reklamačný
protokol),
ktoré obsahuje identifikáciu predávajúceho a kupujúceho, názov,
množstvo a prípadné príslušenstvo reklamovaného tovaru, opis
vady, uplatňované právo spôsobu riešenia reklamácie kupujúcim
a približný termín jej vybavenia. Aj v prípade, kedy je zrejmé,
že reklamácia nebude zo strany predávajúceho uznaná, je
predávajúci povinný vydať kupujúcemu písomný doklad s
dôvodmi, pre ktoré odmietol jej uznanie.
-
V
prípade, že kupujúci riadne uplatní reklamáciu, pričom táto
reklamácia povereným zamestnancom alebo vedúcim zamestnancom
prevádzky nebola uznaná a súčasne je tu dôvod, pre ktorý sa
možno rozumne domnievať, že neuznanie reklamácie je v rozpore s
týmto reklamačným poriadkom alebo platnými právnymi predpismi,
alebo postup pri jej vybavení bol v rozpore s týmto reklamačným
poriadkom je kupujúci oprávnený zaslať písomnú sťažnosť na
spôsob a postup pri vybavení reklamácie priamo do sídla
predávajúceho.
-
Pokiaľ
kupujúcemu v zmysle ustanovení tohto reklamačného poriadku a
ustanovení príslušných právnych predpisov vznikne povinnosť
prevziať reklamovaný tovar od predávajúceho alebo ho predávajúci
preukázateľne vyzve na prevzatie reklamovaného tovaru, je
kupujúci povinný prevziať predmet reklamácie bez zbytočného
odkladu najneskôr však v lehote do 15 dní odo dňa, v ktorý mu
táto povinnosť vznikla. Pokiaľ kupujúci neprevezme predmet
reklamácie v tejto lehote, považuje sa neprevzatý tovar za vec,
ktorá je predmetom zmluvy o uložení veci v zmysle ustanovení §
516 a nasl. zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v znení
neskorších predpisov. Predávajúci je oprávnený kupujúcemu
účtovať za uloženie reklamovanej veci paušálnu náhradu za
vynaložené náklady vo výške 2 € za každý aj začatý deň
uloženia a v prípade, že kupujúci neprevezme predmet reklamácie
do 30 dní je predávajúci oprávnený v súlade s podmienkami
uvedenými v ustanovení § 525 Obchodného zákonníka na účet
kupujúceho predmet reklamácie vhodným spôsobom predať a proti
utŕženej kúpnej cene započítať celkovú sumu paušálnej
náhrady za vynaložené náklady v zmysle tohto bodu, ako aj
ostatné svoje pohľadávky voči kupujúcemu.
-
Reklamáciu
môže uplatniť kupujúci ústne, písomne, telefonicky, faxom
alebo prostriedkami elektronickej komunikácie.
-
Svoje
právo na reklamáciu vady u predávajúceho uplatní kupujúci
predložením pokladničného alebo iného účtovného (daňového)
dokladu o jeho kúpe a predávajúcim potvrdeného úplného a
nepozmeneného záručného listu, prípadne iných dokladov,
vyžiadaných podľa potreby predávajúcim, z ktorých je
nepochybne zrejmé, že tento bol zakúpený u predávajúceho a že
záručná doba poskytnutá predávajúcim na reklamáciu jeho vady
ešte neuplynula.
-
Kupujúci
je povinný pri uplatnení svojho práva na reklamáciu vady
predložiť predávajúcemu spolu s dokladmi podľa predchádzajúceho
bodu, tiež u neho zakúpený tovar, alebo ak to z povahy veci nie
je možné, umožniť predávajúcemu dôkaz o vade, ktorá je
predmetom reklamácie.
-
Pri
uplatnení reklamácie je predávajúci povinný poučiť kupujúceho
o jeho právach podľa všeobecne záväzných predpisov, na základe
ktorých sa kupujúci rozhodne, ktoré z týchto práv kupujúci
uplatňuje, čím sa určí aj ďalší spôsob vybavenia
reklamácie.
-
Ak
kupujúci uplatní reklamáciu, predávajúci rozhodne o reklamácii
-
a)
ihneď,
-
b)
v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty
sa nezapočíta čas potrebný na odborné posúdenie reklamovanej
vady tovaru v rozsahu najviac tridsiatich dní. Vybavenie
reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní, pokiaľ
predĺženie tejto lehoty nezavinil kupujúci tým, že ani na
výzvu nepredložil predávajúcemu chýbajúce podklady alebo mu
neposkytol ním odôvodnene vyžadovanú svoju inú nevyhnutnú
súčinnosť na jej vybavenie alebo, pokiaľ o jej predĺženie nad
túto jej zákonom ustanovenú dĺžku vo svojom záujme sám
písomne nepožiadal kupujúci.
-
Ak
kupujúci reklamáciu vady uplatnil:
-
a)
počas prvých dvanástich mesiacov od kúpy, môže predávajúci
vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného
posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno
od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie
ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením;
-
b)
ak kupujúci reklamáciu vady uplatnil po dvanástich mesiacoch od
kúpy a predávajúci ju zamietol, poverený zamestnanec alebo
vedúci zamestnanec prevádzky, ktorý reklamáciu vybavil, je
povinný v doklade o vybavení reklamácie uviesť údaj, komu môže
kupujúci zaslať predmetný tovar na odborné posúdenie. Ak
kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť
predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas
vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie.
Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa
znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na
odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne
vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno
zamietnuť.
-
V
prípade oprávnenosti reklamácie a splnenia reklamačných
podmienok predávajúci tovar vymení za nový alebo opraví vady
tovaru. Ak tak predávajúci nemôže vykonať z dôvodu
nedostupnosti tovaru, vráti kupujúcemu peniaze.
-
Ak
je možné reklamovaný tovar opraviť, bude opravený v záručnej
dobe bezplatne a bez zbytočného odkladu. Ak ide o vadu tovaru,
ktorú nemožno odstrániť, má kupujúci právo na výmenu tovaru
alebo vrátenie peňazí.
-
Kupujúci
môže namiesto odstránenia vady tovaru požadovať jeho výmenu,
alebo ak sa vada týka len jeho súčasti, výmenu súčasti, ak tým
predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu
tovaru alebo závažnosť vady.
-
Ak
sa na tovare opätovne vyskytla tá istá vada po oprave, alebo
väčší počet vád súčasne má kupujúci počas trvania
záručnej doby právo na výmenu tohto tovaru alebo vrátenie
peňazí. Opätovný výskyt tých istých vád po oprave znamená
stav, keď sa rovnaká vada vyskytne po jej aspoň dvoch
predchádzajúcich opravách. Za väčší počet vád tovaru sa
považujú súčasne najmenej tri rôzne odstrániteľné vady,
pričom každá z nich bráni v jeho riadnom užívaní.
-
Ak
dôjde k výmene tovaru, začne plynúť záručná doba znova od
dátumu prevzatia nového tovaru.
-
Ak
predávajúci reklamovaný tovar v záručnej dobe neopraví do 30
dní, tovar sa považuje za neopraviteľný a kupujúci má právo
na výmenu tovaru alebo vrátenie peňazí.
-
Pri
dodaní tovaru prostredníctvom poštového podniku v zmysle
príslušných právnych predpisov (sprostredkovateľa služieb
doručenia, ďalej len „sprostredkovateľ“) je kupujúci povinný
uplatniť reklamáciu a spísať protokol o poškodení preberanej
zásielky (napríklad roztrhaná zásielka, poškodený obal, iné
známky nešetrného zaobchádzania pri doručovaní a iné) v čase
jej prevzatia u sprostredkovateľa alebo odmietnuť prevzatie takto
poškodenej zásielky. Ak tak nevykoná v čase jej prevzatia,
stráca nárok na uplatnenie reklamácie u predávajúceho z vyššie
uvedeného dôvodu.
-
Kupujúci
je povinný tovar v zásielke prezrieť bez zbytočného odkladu
ihneď po jej prevzatí, dôkladne ho prehliadnuť, s cieľom zistiť
jeho poškodenie alebo nekompletnosť a súlad medzi obsahom
zásielky a sprievodným dokladom (faktúrou). Vadu z tohto titulu
je povinný kupujúci oznámiť predávajúcemu do 48 hodín od
prevzatia zásielky. Prevzatím zásielky sa rozumie jej odovzdanie
sprostredkovateľom kupujúcemu.
-
Kupujúci
je povinný v prípade reklamácie tovaru zaslaného zásielkou
oznámiť zistené vady predávajúcemu písomne spolu s uvedením
nároku, ktorý si v dôsledku vady uplatňuje. Reklamovaný tovar
zašle predávajúcemu súčasne s písomným oznámením (alebo
reklamačným protokolom dostupným na internetových stránkach
predávajúceho) na adresu uvedenú na sprievodnom doklade (faktúre)
alebo si uplatní reklamáciu osobne, na adrese predávajúceho
uvedenú na sprievodnom doklade (faktúre).
-
Podmienky
odstúpenia od zmluvy kupujúcim podľa osobitných predpisov sú
upravené vo všeobecných obchodných podmienkach internetového
obchodu. Všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu sú
kupujúcemu trvalo prístupné na internetových stránkach tohto
obchodu a súčasne sú spolu poučením spotrebiteľa o uplatnení
práva na odstúpenie od zmluvy, vrátane formulára na uplatnenie
tohto práva, doručené kupujúcemu s potvrdením objednávky.
-
Tento
reklamačný poriadok neupravuje prípady zodpovednosti
predávajúceho za vady na tovare, pri ktorom k prevodu alebo
prechodu z vlastníctva predávajúceho do vlastníctva iného
subjektu došlo na základe inej právnej skutočnosti, než kúpa
(predaj), podľa podmienok v nej ustanovených, alebo ktorý tomuto
subjektu poskytol predávajúci v súvislosti s jeho skúšobným
alebo prechodným používaním bez toho, aby na tento subjekt došlo
súčasne k prevodu vlastníctva. V týchto prípadoch sa postupuje
podľa príslušnej zmluvy alebo iného právneho aktu, na základe
ktoré-ho k týmto skutočnostiam došlo.
-
Ak
nie kupujúci spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil
jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil
jeho práva, má právo obrátiť sa s námietkou na predávajúceho
so žiadosťou o nápravu e-mailom na adresu info@najvino.sk.
Pokiaľ predávajúci posúdi túto námietku kupujúceho zamietavo
alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, kupujúci má
právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu
subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len „subjekt
ARS“) podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení
spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov
v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o ARS“).
Subjektmi ARS sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §
3 zákona o ARS, ktorých zoznam vedie príslušný štátny orgán
(„http://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s“).
Návrh môže byť podaný spotrebiteľom podľa § 12 zákona o
ARS.
-
Spotrebiteľ
môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy
alternatívneho rie-šenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na
„http://ec.europa.eu/consumers
/odr/index_en.htm“.
-
Alternatívne
riešenie sporov sa týka len sporu medzi kupujúcim a predávajúcim,
vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so
spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka
len zmlúv uzatvorených na diaľku. Al-ternatívne riešenie sporov
sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 €.
Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za
začatie al-ternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 €
s DPH.
-
Vo
veciach, ktoré nie sú v tomto reklamačnom poriadku výslovne
upravené inak, sa uplatnia príslušné ustanovenia zákona č.
40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov a
zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona
Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení
neskor-ších predpisov a iné súvisiace všeobecne záväzné
právne predpisy.
-
Tento
reklamačný poriadok nadobúda účinnosť dňom 1. januára. 2018.